Пређи на главни садржај

Odgovori na vaša pitanja

Zdravo, ja sam debela devojka. :)
Dobrodošli na moj blog!

Dva meseca sam na programu "Izazovi sebe" Tijane Medan. 
Moj rezultat je -10kg.
Na instagramu (@thereare.nolimits) ste mi postavljali pitanja, pa sam želela da vam odgovorim i u vidu teksta (pošto određeni broj vas preferira ovu formu obraćanja).

1. Pitanje: Kako si počela?

Odgovor: Pretpostavljam da se pitanje odnosi na to kako sam počela sa ovim programom. 
Počela sam veoma jednostavno - prijavom na mejl. Odabrala sam 3 meseca, uplatila i dobila pristup sajtu! :) 

2. Pitanje: Zašto si se baš odlučila za program "Izazovi sebe"?

Odgovor: Tijanin profil pratim od 2019. Koliko se sećam drugarica mi je poslala profil, gde sam ja ostala šokirana njenim uspehom. Toliko sam bila fascinirana da sam napisala i post o njoj koji je još uvek na blogu (Motivacija ili disciplina). Videla sam na hiljade fotografija ljudi pre i posle i raznih profila, ali nekako je ona tako doprla do mene i toliko sam se poistovetila  sa njom. Ne znam ni sama da objasnim zašto, ali vreovatno je to tako kada "kliknete", odnosno poklope se energije. Rado sam pratila njene objave i učestvovala u izazovima da postižemo što veći broj koraka u toku dana. 
Jasno vam je da sam program kupila bez mnogo razmišljanja. Želela sam da podržim njen rad i nadala se da će mi možda baš ovog puta uspeti da istrajem i promenim svoje loše navike. 

3. Pitanje: Koje si izazove imala?

Odgovor: Pretpostavljam da se ovde misli na poteškoće koje sam imala u početku. 
Mislila sam da ću dobiti neki plan ishrane gde neće biti baš hrane koju ja volim. Znate ono kada si na dijeti - nema slatkog, nema hleba, nema ukusa... Uvek mi je to asocijacina na neukusnu i bljutavu hranu.
Ali na ovom programu nije tako! Ljudi, ja jedem slatkiše koje sama napravim (i zaista su preukusni) i uspela sam da smršam! Ključ je u balansu. 
Mislila sam da će mi priprema hrane biti izazov, jer ja zaista nikada nisam kuvala. Međutim, odlično sam se snašla u toj ulozi! Recepti su tako jednostavni i sve se brzo spremi, tako da je program idealan za nas koji nikada nismo znali više od toga da ispržimo jaja. 
Šetnja i koraci mi takođe nisu toliko teško pali, zato što volim da šetam i sama i u društvu. Kada hodam sama slušam muziku koju volim i budem sama sa svojim mislima, a često i dobijem inspiraciju ili neku novu ideju.
Treninzi mi jesu bili veliki izazov. Ja krećem program sa +40kg i verujte mi, mnogo je teško.
Ali osećaj nakon treninga je neprocenljiv. Trud se isplatio i sada mi je dosta lakše nego na početku.
Izazov je bio da pronađemo kalorijski unos koji će mom telu odgovarati, tako da smo se trudile i isprobavale sve dok nismo "ubole" ono što radi za mene i tada je krenulo sve svojim tokom...

4. Pitanje: Šta si menjala?

Odgovor: Ono što sam prvo promenila je to što sam počela da se edukujem o ishrani. Smatram da je bez toga sve mnogo teže. Na programu dobijamo deo o edukaciji, gde kroz videe i tekstove učimo. 
Ja sam se dugo odupirala brojenju kalorija, ali sam na kraju ipak popustila. I zamisli, uopšte nije teško. To je napravilo najveću promenu i najviše ubrzalo moj proces. Unosm sve što pojedem u My Fitness Pal aplikaciju i to je moj vid kontrole na dnevnom nivou. 

5. Pitanje: Šta ti nije odgovaralo?

Odgovor: Ono što je najviše ometalo proces je bilo baš to što nisam brijila kalorije. Potrebno je biti surovo objektivan i iskren prema sebi i to dovodi do napretka. Što se samog programa tiče, ja sam toliko oduševljena i iskreno mi ništa nije zasmetalo. Svi obroci su veoma ukusni, Jovana drži odlične treninge i svi materijali o edukaciji su mi mnogo pomogli i osvestili me.


U mom slučaju su edukacija + plan ishrane + treninzi + hodanje dali rezultat. Sve ovo čini jedinstvenu i nerazdvojnu celinu kojom upravlja disciplina. 
Zapamtite, svaki trud se isplati.
Nadam se da ste zadovoljni mojim odgovorima. a ukoliko imate dodatna pitanja slobodno pišite! :)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Zašto smo zavisni od tuđeg mišljenja?

Koliko puta vam se dogodilo da ne uradite nešto što jarko želite samo zato što ne znate šta će drugi na to reći ?  Moj odgovor je nebrojano puno. Koliko puta ste izbegli da odete na neki događaj jer nemate šta da obučete ? Zapravo imate pet različitih kombinacija koje ste nekada davno nosili i onda je sramota da se neka od njih ponovo obuče... Čemu opterećivanje? Shvatila sam da su mi postajala bitnija mišljenja nebitnih ljudi. Znamo da nas mama, tata, bata, seka, prijatelj, partner vole takve kakvi smo, pa to što nam oni kažu nema toliku težinu.  Taktički potpuno pogrešno!  Nisam želela da idem na predavanja nenašminkana zato što volim šminkanje i uživam u tom svom hobiju. Ali bilo je dana kada sam želela. Bilo je dana kada nisam imala volje i snage da se sredim i da "budem lepa" . Tim danima, umesto laganog ispijanja kafe, jurila sam ka ogledalu "da se uljudim". Uskraćivala sam sebi neko malo zadovoljstvo da nebitni ljudi ne bi videli moje t

Stvari koje treba zapamtiti

Na pinterest-u sam naletela na fotografiju na kojoj je pisalo "Stvari koje treba zapamtiti" , a one glase: 1. Ne moraš da budeš savršen. 2. Imati loš dan je sasvim u redu. 3. Mali koraci su takođe napredak. 4. Hrabro je potražiti pomoć. 5. Ljudi te vole i cene. Koliko puta u toku dana zaboravite ove stavke?  Iskreno, za prvu, drugu i petu stavku lično mogu da kažem da ih sam vremenom usvojila. Ali ova treća i četvrta me malo tište. Kako i sam naziv bloga kaže, ja sam debela devojka. Iza mene (a verovatno i ispred) je nebrojano puno neuspelih pokušaja - ja to umem često da kažem. Nikada "pokušaja" , već uvek NEUSPELIH. Očigledno je da zaista imam problem sa prihvatanjem svojih malih koraka kao nečega dobrog a to je, naravno, zato što oni nisu doveli do drastičnog pada brojke na vagi, koji bih ja doživela kao pobedu. Nikada nisam to sagledavala kao nešto pozitivno, nešto što me čini onim što jesam, nešto što me jača, već kao sramotu i slabost . Da, hrana je moj porok