Пређи на главни садржај

Kako okrenuti novi list?


Svi očekuju neki magičan odgovor na ovo pitanje.


Kako si smršala?
Kako si znala da je to to?
Kako si presekla u svojoj glavi?


- Smršala sam tako što sam se edukovala po prvi put u životu zašto nešto radim.
- Smršala sam (i još dosta ću) samo zato što mi je motiv zdrava glava i zdravo telo, a ne da se uvučem u haljinu nekoliko broja manju (a zamisli - došao je i taj trenutak!).
- Nisam znala da je "TO TO" i još uvek ne mogu da znam, jer mi je cilj da se nikada u životu ne vratim starim navikama. Ukoliko budem poklekla, to će značiti da nisam u potpunosti uspela.
- Nisam "presekla", samo samo pokušala ponovo kao i hiljadupetstosedamdesetčetiri puta do sada. Zamisli koliko je samo padova bilo iza mene... 

Zato, nemam magičan recept kako smršati. Svako je individua i ne znači da će pristup koji meni odgovara prijati i tebi... 

1. RAD NA SEBI
Ono što je imperativ je rad na sebi, u svakom smislu te reči. Moraš se posvetiti sebi i ozbiljno pristupiti problemu. Nemoj da se stidiš da potražiš pomoć! Koliko ima stručnjaka samo, pa od silnih nutricionista, trenera, psihologa, psihoterapeuta... pa barem sa jednim od njiih će "kliknuti".
Budi uporan i nemoj da ideš prečicama. Ovo je dug put, sa previše uzvišenja, udubljenja, brda, planina, livada... Prihvati to i nauči da uživaš na svakoj deonici.

2. EDUKUJ SE
Zašto si do sada držala VMA dijetu? A hrono ishranu? A šta je sa UN dijetom? Pa čekaj, beše i ona bljutava dijeta (ne daj Bože) što ti je nutricionista izvadio iz fioke, a kao da si maler na njoj ne beše nijedna namirnica koju si do tada konzumirao... 
Ne kažem da prethodno navedene dijete neće "raditi". Ako je tvoj odgovor da možeš biti na takvoj ishrani celog života onda je taj pristup za tebe idealan! Go for it!
Tijana Medan na svom programu na pitanje koja je dijeta najbolja odgovara: "Ona na kojoj bi mogao biti celog života."!
Istraži o zdravoj ishrani, potraži pristup koji će ti odgovarati, potraži zdraviju zamenu za obrok koji obožavaš tako da ćeš moći da ga konzumiraš bez griže savesti.
Nemoj da se praviš da znaš sve i da budeš zatvoren za nova znanja - da znaš sve, ne bi bio tu gde jesi, sa kolikim god viškom kilograma...

3. IZBALANSIRANA ISHRANA
Razmisli logično, kako ćeš da ustaneš jednog dana i da počneš da jedeš zdravo? Do juče fast food svakog dana, izležavanje, lenčarenje... A danas "okrećeš novi list" hahaha. Neki ljudi uspeju i u ovome i svaka im čast! Ali većina to "danas", odloži za "sutra" ili za "ponedeljak", a možda i za "prvi u mesecu" ili "od Nove godine ću". Mislim da si shvatio poentu... Ljudi, navike su čudo! Teško ih je promeniti i to se ne dešava preko noći! Potrebno je da budeš uporan, istrajan i strpljiv
Izbalansirana ishrana ne znači da će to biti idealna ishrana i da ćeš jesti sve kao do sada, a smršati. 
To znači da ćeš pronaći ono što tebi prija, ishrana koja ti neće biti odricanje i "kazna", već uživanje, željno ćeš iščekivati sledeći ukusan obrok!

4. KORACI
Moraš da mrdneš guzicu! Da, baš ti! Ajde ustani više sa tog kreveta, obuci se i napolje u šetnju!
Ovako ćeš sebi reći onda kada nisi motivisan da izađeš i odradiš svoje korake danas. 
Veruj mi, posle šetnje ćeš se osećati mnogo bolje nego da si ostao da ležiš.

5. TRENING
"E, ja sam videla da si dosta smršala. Ali ja ne bih da treniram, misliš da ću moći i ja onda tako da smršam? Ja nemam kad da treniram, imam mnogo obaveza, zauzeta sam, konstantno radim..."
A imaš vremena da poručuješ hranu i čekaš na kauču? Imaš vremena da provedeš sat vremena pored šporeta praveći tonu palačinki? Imaš vremena da odgledaš čitavu sezonu serije u jednom danu?
Ljudi, nemojmo se zavaravati! Koliko god da si "zauzet", imaćeš vremena za ono što želiš!
Najuspešniji biznismeni na svetu treniraju, a ne možemo ni zamisliti kakve oni sve obaveze imaju u toku dana... Svačiji dan ima 24h, nemoj to da zaboraviš! Oranizuj svoje sate i iskoristi na pravi način!

Nadam se da te je ova moja direktnost barem malo trgla i navela da razmisliš o svemu.
Ne radi se o tome da li imaš 2 kg viška ili 102 kg viška - do tebe je! 



Molim Vas da tekstove i fotografije sa bloga ne preuzimate bez prethodne konsultacije sa mnom, jer na taj način kršite autorska prava.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Odgovori na vaša pitanja

Zdravo, ja sam debela devojka. :) Dobrodošli na moj blog! Dva meseca sam na programu "Izazovi sebe" Tijane Medan.  Moj rezultat je -10kg. Na instagramu (@thereare.nolimits) ste mi postavljali pitanja, pa sam želela da vam odgovorim i u vidu teksta (pošto određeni broj vas preferira ovu formu obraćanja). 1. Pitanje: Kako si počela? Odgovor: Pretpostavljam da se pitanje odnosi na to kako sam počela sa ovim programom.  Počela sam veoma jednostavno - prijavom na mejl. Odabrala sam 3 meseca, uplatila i dobila pristup sajtu! :)  2. Pitanje: Zašto si se baš odlučila za program "Izazovi sebe" ? Odgovor: Tijanin profil pratim od 2019. Koliko se sećam drugarica mi je poslala profil, gde sam ja ostala šokirana njenim uspehom. Toliko sam bila fascinirana da sam napisala i post o njoj koji je još uvek na blogu (Motivacija ili disciplina) . Videla sam na hiljade fotografija ljudi pre i posle i raznih profila, ali nekako je ona tako doprla do mene i toliko sam se poistovetila 

Zašto smo zavisni od tuđeg mišljenja?

Koliko puta vam se dogodilo da ne uradite nešto što jarko želite samo zato što ne znate šta će drugi na to reći ?  Moj odgovor je nebrojano puno. Koliko puta ste izbegli da odete na neki događaj jer nemate šta da obučete ? Zapravo imate pet različitih kombinacija koje ste nekada davno nosili i onda je sramota da se neka od njih ponovo obuče... Čemu opterećivanje? Shvatila sam da su mi postajala bitnija mišljenja nebitnih ljudi. Znamo da nas mama, tata, bata, seka, prijatelj, partner vole takve kakvi smo, pa to što nam oni kažu nema toliku težinu.  Taktički potpuno pogrešno!  Nisam želela da idem na predavanja nenašminkana zato što volim šminkanje i uživam u tom svom hobiju. Ali bilo je dana kada sam želela. Bilo je dana kada nisam imala volje i snage da se sredim i da "budem lepa" . Tim danima, umesto laganog ispijanja kafe, jurila sam ka ogledalu "da se uljudim". Uskraćivala sam sebi neko malo zadovoljstvo da nebitni ljudi ne bi videli moje t

Stvari koje treba zapamtiti

Na pinterest-u sam naletela na fotografiju na kojoj je pisalo "Stvari koje treba zapamtiti" , a one glase: 1. Ne moraš da budeš savršen. 2. Imati loš dan je sasvim u redu. 3. Mali koraci su takođe napredak. 4. Hrabro je potražiti pomoć. 5. Ljudi te vole i cene. Koliko puta u toku dana zaboravite ove stavke?  Iskreno, za prvu, drugu i petu stavku lično mogu da kažem da ih sam vremenom usvojila. Ali ova treća i četvrta me malo tište. Kako i sam naziv bloga kaže, ja sam debela devojka. Iza mene (a verovatno i ispred) je nebrojano puno neuspelih pokušaja - ja to umem često da kažem. Nikada "pokušaja" , već uvek NEUSPELIH. Očigledno je da zaista imam problem sa prihvatanjem svojih malih koraka kao nečega dobrog a to je, naravno, zato što oni nisu doveli do drastičnog pada brojke na vagi, koji bih ja doživela kao pobedu. Nikada nisam to sagledavala kao nešto pozitivno, nešto što me čini onim što jesam, nešto što me jača, već kao sramotu i slabost . Da, hrana je moj porok